De B. Braun-groep Feiten en cijfers

Toonaangevend producent van medische instrumenten en farmaceutische producten en services

B. Braun is wereldwijd een van de belangrijkste leveranciers en producenten van oplossingen voor de gezondheidszorg. Elke service die B. Braun levert, omvat alle kennis en vaardigheden, gedegen inzicht in de behoeften van de gebruikers en uitgebreide expertise sinds 1839. Met een continu groeiend portfolio van doeltreffende oplossingen voor de medische zorg draagt B. Braun substantieel bij aan de bescherming en verbetering van de gezondheid van mensen. Het aanbod van B. Braun omvat in totaal 5.000 verschillende producten, waarvan 95% door het bedrijf zelf wordt vervaardigd. Door ook aanvullende services en advies te bieden, is B. Braun een systeemleverancier die in samenwerking met zijn klanten de beste oplossingen ontwikkelt voor de patiënt en zo een belangrijke bijdrage levert aan de medische vooruitgang.

Ons uitgebreid portfolio

Organisatie en management

De activiteiten van het bedrijf zijn onderverdeeld in vier divisies (Hospital Care, Aesculap, Out Patient Market en B. Braun Avitum).

B. Braun management

Zoek in mediacenter voor
Zoeken in mediacenter naar term
  • Prof. Dr. Heinz-Walter Große
    Chairman of the Management Board, Chief Human Resources Officer
    jpeg, 253.4 KB
    Download
  • Dr. Annette Beller
    Member of the Board (Finance, Taxes and Controlling, Central Service Departments)
    jpeg, 220.6 KB
    Download
  • Anna Maria Braun, LL.M.
    Member of the Board (President Asia Pacific)
    jpeg, 276.1 KB
    Download
  • Dr. Meinrad Lugan
    Member of the Board (Hospital Care Division, Out Patient Market Division)
    jpeg, 275.3 KB
    Download
  • Caroll H. Neubauer, LL.M.
    Member of the Board (Region North America)
    jpeg, 258.8 KB
    Download
  • Dr. Joachim Schulz
    Member of the Board (B. Braun Aesculap Division)
    jpeg, 273.3 KB
    Download
  • Markus Strotmann
    Member of the Board (B. Braun Avitum Division)
    jpeg, 287.9 KB
    Download

Business development

B. Braun ontwikkelt haar zakelijk model verder door en biedt het hoofd aan prijs- en concurrentiedruk door innovatieve producten en therapie- en serviceconcepten aan te bieden die waarde scheppen voor de klant. Bovendien zijn in de vorige jaren al maatregelen getroffen om kosten te reduceren en de interne efficiëntie te verhogen die in het afgelopen boekjaar reeds resultaten opleverden. Dit actieve en strategische optreden resulteerde voor B. Braun in 2016, ondanks moeilijkere marktomstandigheden, in een verbetering van de winstgevendheid. B. Braun is alles bij elkaar genomen tevreden met het verloop van de zaken in het afgelopen boekjaar. Het B. Braun concern bevindt zich in een goede en stabiele economische conditie. Momenteel worden geen invloedsfactoren waargenomen die de positie van het concern in aanzienlijke mate negatief zouden kunnen beïnvloeden.

 

2015

2016

Verschil in %

Verkoop
(in miljoen €)

6.129,8

6.471,0

+ 5,6

EBITDA
(in miljoen €)

878,1

975,0

+ 11,0

Tussentijdse winst
(in miljoen €)

482,9

582,2

+ 20,6

Medewerkers
(vanaf 31 december)

55.719

58.037

+ 4,2

De kernthema's van de strategie 2020 zijn systeempartnerschap, samenwerking en winstgevendheid. Zij worden in alle productgroepen en regio's nagestreefd en ondersteund door centrale en hoofdafdelingen. Het doel is om gezamenlijk te groeien teneinde ook in de lopende strategische periode de onafhankelijkheid van de onderneming te waarborgen. Zo kan B. Braun ook in de toekomst een bijdrage leveren aan het beschermen en verbeteren van de gezondheid van mensen over de hele wereld.